Nastała nowa era, w której przenieśliśmy fundament komunikacji do wirtualnej przestrzeni, mianowicie język. Podstawą jest zrozumienie odbiorcy. Te same zasady mają swoje zastosowanie w świecie wirtualnym, zwłaszcza pod kątem wyszukiwania materiałów w sieci. W tejże sieci pełnej rozmaitych treści, pragniemy, aby to do nas dotarł odbiorca i choć z pozoru myślimy o niemożliwości osiągnięcia tego, jest rozwiązanie – pozycjonowanie stron Gdańsk, czyli ukazanie się odbiorcy w lokalnej przestrzeni, w tym wypadku w trójmieście.
Czym są słowa kluczowe (keywords)?
Warto zacząć od tego, jak działa wyszukiwarka. Najprościej rzecz ujmując, sytuacja wygląda następująco: wpisujemy zapytanie do przeglądarki np. pozycjonowanie stron Gdańsk, a w efekcie otrzymujemy listę wyników wyszukiwania, z których te najciekawsze znajdują się u góry rankingu, w tym przypadku z pewnością powiązane będą one z Gdańskiem. Owa lista jest stworzona przez algorytmy wyszukiwarek właśnie za pomocą dopasowania wpisanych przez użytkownika słów kluczowych, które znajdują się w naszych materiałach na stronie. Słowa kluczowe są więc intencjami, które my – jako właściciele stron – musimy umieć określić.
Rodzaje fraz kluczowych
- ogólne słowa kluczowe (zwykle jeden bądź dwa wyrazy wykorzystywane przez odbiorców, którzy jeszcze nie mają sprecyzowanych intencji),
- słowa long tail (więcej niż dwa wyrazy, które świadczą o ustalonych preferencjach i potrzebach użytkowników),
- słowa brandowe (związane z konkretną stroną, jej nazwą bądź domeną).
Jak szukać słów kluczowych?
Aby pozycjonowanie stron Gdańsk mogło być efektywne, musimy myśleć jak odbiorca, dla którego tworzymy materiały na stronie. Ustalając grupę docelową, spróbuj określić takie elementy jak płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, zainteresowania oraz potrzeby. To doprowadza nas do sytuacji, w której możemy określić motywację (search intent). Grunt to doprecyzować odbiorcę tak dokładnie jak to tylko możliwe, gdyż konkurencja robi to samo, a my pragniemy wyjść z tłumu.
Rodzaje zamiarów
Z sieci korzysta około 5 miliardów użytkowników. Można by więc powiedzieć, ile osób, tyle opinii. Jednak w kontekście pozycjonowania bierze się pod uwagę mikroelementy, czyli frazy wpisywane do wyszukiwarki pod wpływem impulsu. Można więc wyróżnić:
- zapytania informacyjne,
- zapytania nawigacyjne,
- zapytania komercyjne,
- zapytania transakcyjne.
Pozycjonowanie stron – wskazówki
Poszukiwanie słów kluczowych na pozycjonowanie stron Gdańsk, spełniających potrzeby odbiorców, a jednocześnie oddających charakter naszej działalności nie jest prostym zadaniem. Możesz sobie pomóc i sięgnąć po możliwości współpracy z agencją SEO, która pozwoli Ci uniknąć potencjalnych błędów i zaoszczędzić czas. Jeśli jednak wolisz zajmować się tym samodzielnie, oto kilka wskazówek.
- Przeanalizuj działania konkurencji – pod kątem lokalnym, krajowym i światowym w zależności od potrzeby.
- Stwórz content plan i kalendarium publikacji.
- Wykorzystaj potencjał rich snippets i direct answer.
- Utwórz bank słów.
- Monitoruj wybrane frazy za pomocą dostępnych narzędzi.
Match!
Słowa kluczowe i należyta optymalizacja to dwa kluczowe elementy, których odsunięcie na dalszy plan, niemal natychmiast skreśla nas na tle konkurentów. Współpracując z agencją, która nieprzerwanie troszczyć się będzie o obecność w sieci Twojej witryny, możesz być spokojny i obserwować jak z czasem coraz więcej odbiorców docierać będzie w Twoje progi.