Kontekstowa reklama sklepu, a lokalne SEO 

Nie mamy wątpliwości, że prowadzenie biznesu w największych miastach w Polsce może wymagać od Ciebie dużo siły, pracy i czasu. Bolączką jest duża konkurencja, która może zniechęcać. Mamy na to jednak rozwiązanie, a nawet dwa! Z pomocą przychodzą taktyki SEO oraz kontekstowa reklama sklepu. Sprawdź, dlaczego wykorzystanie tych strategii jest ważne dla Twojej firmy. 

Lokalne SEO a działalność gospodarcza

Optymalizacja i pozycjonowanie to szereg czynności polegających na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Skoncentrowanie się na lokalnym środowisku pozwoli Ci na:

 

  • zwiększenie liczby klientów,
  • poprawę wizerunku poprzez pozytywne opinie, komentarze i oceny konsumentów,
  • zwiększenie dochodów,
  • dalszy rozwój pod kątem innych dzielnic miasta, a nawet całego kraju.

Pozycjonowanie strony – na jakie elementy SEO zwrócić szczególną uwagę?

Pozycjonowanie witryny należy podzielić na dwa filary: działania on-site, czyli w obrębie struktury technicznej strony, oraz off-site, mające miejsce poza nią, a celujące w poprawienie jej popularności.

On-site

Krok 1: Klient 

Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, kto jest Twoim idealnym konsumentem i dla kogo będziesz budować ofertę. Postaraj się określić płeć, wiek, wykształcenie, pracę, zainteresowania i intencje użytkowników. Pozwoli Ci to na ustalenie charakteru treści oraz języka komunikacji. Pamiętaj, że ważne jest wykorzystanie lokalnych elementów kultury, aby klienci czuli, że ich zauważasz i słuchasz.

 

Krok 2: Słowa kluczowe 

Znając już swoich odbiorców i ich intencje wyszukiwania, musisz odnaleźć hasła i frazy, które najczęściej wpisują oni do wyszukiwarki. Im większe dopasowanie, tym lepsza widoczność. Jest to szczególnie ważne podczas tworzenia komunikatów, w których umieszczane są dane zwroty. Całość musi jednak być naturalna – wyszukiwarka oceni ich użycie oraz jakość.

 

Krok 3: UX strony

Stworzenie witryny internetowej to za mało, musi być ona czytelna i przystępna dla użytkowników. Korzystanie z niej powinno być jak najbardziej intuicyjne. Jeśli cieszysz się bogatą ofertą, postaw na menu okruszkowe, kategorie oraz filtry. Zadbaj również o design i multimedia – całość musi przykuwać uwagę i spełniać potrzeby estetyczne klientów. Jak Cię widzą, tak Cię piszą.

Off-site

W dalszej kolejności musisz zadbać o swój wizerunek w sieci. Stwórz wirtualną wizytówkę w panelu Google Moja Firma i zintegrują ją z Mapami Google. Czy wiesz, że liczba wyszukiwań „blisko mnie” wzrosła w ostatnich latach o 500%? Dodatkowym atutem będzie skorelowanie witryny z mediami społecznościowymi. Dzięki nim będziesz mieć możliwość bieżącej komunikacji.

Jak powiększyć bazę klientów? – co nieco o kontekstowej reklamie sklepu 

Potencjał, jaki oferuje kontekstowa reklama sklepu dedykowany jest dla osób, które oferują takie usługi jak: sprzątanie mieszkań czy zajęcia fitness. Sprawdzi się także w branżach, które są ukierunkowane na działalność sezonową i dążących do podtrzymania sprzedaży na jak najkorzystniejszym poziomie. 

 

Cele, jakie sobie stawia kontekstowa reklama sklepu to głównie: 

 

  • wzrost sprzedaży i świadomości marki w umysłach konsumenckich;
  • wsparcie we wprowadzaniu nowego produktu na rynek; 
  • zwrócenie uwagi i skłonienie do ponownego zakupu klientów; 

 

Kiedy zobaczysz pierwsze efekty? 

Musimy Cię zmartwić, ponieważ trudno nam określić, kiedy dokładnie to się zdarzy. Może okazać się, że pierwsze rezultaty dostrzeżesz dopiero pół roku później. Jedno jest pewne – warto zainwestować w SEO oraz uzupełnić je o działania promocyjne, których dostarcza kontekstowa reklama sklepu. Postaw na jakość i zdobądź tytuł “lidera” w swojej branży!