Jakie są zalety zdrowego odżywiania?

Istnieje wiele korzyści ze zdrowego odżywiania, w tym utrata wagi, zwiększenie poziomu energii i zwiększenie napięcia mięśniowego.

Najlepszym sposobem, aby to osiągnąć jest uzyskanie dużo błonnika w diecie. Błonnik może pomóc ludziom schudnąć poprzez napełnianie ich przez dłuższy czas, co zwiększa prawdopodobieństwo, że będą jeść mniej w ciągu dnia. Błonnik pomaga również zmniejszyć uczucie głodu i pragnienia.

Dzieje się tak dlatego, że błonnik jest trawiony dłużej niż inne węglowodany, takie jak biały chleb czy makaron. Organizm uwalnia wtedy substancje chemiczne zwane peptydami, które sprawiają, że czujesz się syty przez dłuższy czas. Badania wykazały, że osoby stosujące dietę wysokobłonnikową tracą na wadze więcej niż te, które jej nie stosują, ponieważ ogólnie spożywają mniej kalorii.

Istnieją również dowody na to, że dieta wysokobłonnikowa może zmniejszyć ryzyko chorób serca. Badanie opublikowane w American Journal of Cardiologyfound, że mężczyźni w średnim wieku, którzy jedli dużo błonnika mieli 27% niższe ryzyko rozwoju choroby wieńcowej w porównaniu do tych, którzy jedli mniej błonnika. Inne badanie wykazało, że mężczyźni spożywający duże ilości błonnika mieli obniżone ciśnienie krwi i poziom cholesterolu oraz byli mniej narażeni na rozwój cukrzycy typu 2 lub kamicy żółciowej w porównaniu z osobami, które jadły mniej błonnika.

Więcej na: finanseweb.pl